fredag 20 april 2012

Kort till sömmerska

Åhh det var länge sen det var så roligt att göra ett kort, och jag blev jätte nöjd med resultatet. En arbetskompis mamma fyller år så hon skall få kortet. Jag visste att hon hållit på med lite sömnad och kände med en gång att pions papper "Till mor" skulle bli bra.
Nu visade det sig att hennes mamma hade jobbat som tillskäreska, och när jag kom hem och började med kortet hittade jag det rosa pappret just med mönsterdelar på. Sååå klockrent.

Knappar, tyll och en liten sax passade ju förträffligt, för att inte tala om min lilla trådrulle jag
inhandlade på scrapmässan i Göteborg nu i mars/april. Målade den vit och schalka lite, snurrade upp lite ståltråd på den och det blev ju bra.
Hittade även en nål-charms som fick pryda kortet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar