söndag 30 oktober 2011

Lite julpyssel i höstmörkret...

 Fick lite fina jultexter av en kär vän, fina typsnitt det är  lite roligt med något nytt.
Man behöver ju inte köpa alla stämplar som finns, det går ju faktiskt att skriva
ut på datan, det blir ju jättebra.
Det blev ett julkort i blått, är lite svag för blått just nu.
 I torsdags var vi på Pysselskafferiet och myste och pysslade,  Maria visade hur man gjorde denna roliga lilla brevlåda för julposten, jag för min del får väl stoppa i min mobil, för det är vad jag får: ett sms med God Jul Och Gott Nytt År. Men den var rolig att göra.


 Ja, här kokas det inte soppa i grytorna längre, har nu provat på tvålgjuning, och det var också sååå roligt.
Det spred sig en doft av apelsin/kanel i hela huset.
På tvålen är det ett tryck med bl a God Jul, Handmade, Angel...
Och visst är det en perfekt "liten sak" att ge bort istället för en blomma till jul.
Det var en mysig stund där Philip var med och hjälpte till.
 Har även hunnit med att dekorera ljus, här med Magnolias Julhälsnings stämpel, den är såå söt sååå!
Också roligare att ge bort än en blomma till Jul.
 Den första  brevlådan såldes innan jag hann blinka så det var bara att sätta sig ner och göra en till, och den försvann lika fort den, och jag måste ju säga att den är jättemysig så det får nog bli ett par stycken till i dagarna, har beställning på en till också.

Ja, då försvann denna helgen också, tiden går så snabbt.
Höstlovet för barnen börjar imorgon, och jag har ledigt längre fram i veckan, och det
är nästan, bara nästan att jag hoppas på dåligt väder.
Då kan jag med gott samvete sitta i mitt pysselrum och bara pyssla och mysa.
Idag har jag haft sällskap med både Philip och Ellen som gjort Helloween kort med häxor och spindlar på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar